RSS

mount error 13 = Permission denied

20 Lu

Wszystkie porady które znajdowałem na necie odnośnie montowania udziałów sieciowych windowsa pod linuksem po prostu nie działały. Wszędzie był podawany ten sam sposoby montowanie który wyglądał tak :

mount -t cifs //MachineName/SharedFolder /mnt/Shared -o username=username,password=password
i w tym momencie wywalał błąd 13.

Podczas walki spotkałem się jeszcze z błędem o następującej treści :
Mounting the DFS root for domain not implemented yet
No ip address specified and hostname not found

Rozwiązanie było bardzo zbliżone do tego co było podawane na forach i przeróżnych stronach. Wystarczy dodać DomainName przed nazwą użytkownika i hasłem. Jeżeli nie znamy grupy roboczej komputera którego chcemy zamontować udziały wpisujemy :

smbclient -L backup <p-komputera
Unknown parameter encountered: "short preserver case"
Ignoring unknown parameter "short preserver case"
Unknown parameter encountered: "master browse"
Ignoring unknown parameter "master browse"
Enter guest's password:
Anonymous login successful
Domain=[GRUPA_ROBOCZA] OS=[Windows Server 2003 R2 3790 Dodatek Service Pack 2] Server=[Windows Server 2003 R2 5.2]
tree connect failed: NT_STATUS_DUPLICATE_NAME

Następnie żeby zamontować udział wpisujemy :
mount -t cifs //MachineName/SharedFolder /mnt/Shared -o username=DomainName/username,password=password
Gdyby wciąż nie chciało zamontować to w miejsce DomainName wpisujemy nazwę komputera.

Przykład:
montujemy udział backup na komputerze o adresie IP 192.168.1.200 w miejscu /home/bartek/2003 i robimy to z uprawnieniami użytkownika backup
mount -t cifs //192.168.1.200/backup /home/bartek/2003 -o username=GRUPA_ROBOCZA/backup,password=backup

Żeby odmontować postępujemy z tym udziałem jak z normalnym urządzeniem i wydajemy polecenie
umount /miejsce/zamontowania
umount /home/bartek/2003

 
2 Komentarze

Opublikował/a w dniu 20 lutego, 2009 w linuks, Linux, ubuntu, windows

 

2 responses to “mount error 13 = Permission denied

  1. doman18

    13 września, 2010 at 9:00 am

    Ja też miałem problemy z zamontowaniem udziału z Windows 7 na Debianie. Nie pomagały żadne porady z dopisywaniem grupy roboczej itp. W końcu się wkurzyłem i zwyczajnie wyłączyłem zabezpieczenie hasłem.
    Panel Sterowania (pamiętajcie zeby przełączyć się na Widok ikon a nie kategorii) -> Centrum sieci i udostępniania->Grupa Domowa (lewy dolny róg)-> Zmień zaawansowane ustawienia udostępniania
    I tam na dole listy jest sekcja „Udostępnianie chronione hasłem”

    później w Debianie wpisałem
    sudo mount -t cifs -o sec=none //NazwaKomputerazWin7/Nazwafolderuudostepnionego /miejsce/zamontowanianaDebianie

    i zatrybiło

     
  2. Girmina

    28 marca, 2013 at 9:19 am

    Podobny problem po aktualizacji Fedory.
    dodanie do opcji: sec=ntlmv2, pomogło.
    taka składnia działa poprawnie
    //192.168.1.5/folder /mnt/folder cifs sec=ntlmv2,user=imie,password=haselko 0 0

     

Dodaj komentarz