RSS

Windows XP jako Serwer Terminali

05 Paźdź

W dzisiejszym wpisie chciałem pokazać ciekawą sztuczkę z Windowsem XP która pozwala nam na odpalenie w pełni funkcjonalnego serwera Terminali który jest dostępny np w Windowsie 2003 Standard Serwer i lepszych wersjach. Ciekawe czy to też na SBSach działa które tak samo jak XP mają wyłączoną obsługę połączeń terminalowych dla więcej niż 1 sesji. XP na jakim to testowałem posiadał dodatek SP2, kompilacja 2600 oraz jest wersją OEM. Nie wnikam czy to legalnie i zgodnie z umową licencyjną chociaż ta od XP mówi o maksymalnie 10 połączeniach (tak przy okazji to strasznie chore i głupie są umowy licencyjne microsoftu).

Zaczynamy:
Odpalamy usługę połączeń terminalowych:
Panel sterowania > System > Zdalny > Pulpit zdalny > Zezwalaj użytkownikom na zdalne łączenie się z tym komputerem

Dodajemy zezwolenia na połączenia wielu sesji na raz
Start > Uruchom > regedit > i teraz szukamy następującego wpisu
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Terminal Server\Licensing Core
następnie dodajemy nowy wpis typu DWORD o nazwie EnableConcurrentSessions. Edytujemy go i zmieniamy jego wartość z 0 na 1.

Otwieramy Edytorze Polityki Grupowej
Start > uruchom > gpedit.msc a następnie szukamy wpisu :
Zasady Komputer Lokalny > Konfiguracja Komputera > Szablony administracyjne > Składniki Systemu Windows > Usługi terminalowe i tam odnajdujemy 2 pozycje :
Zezwalaj użytkownikom na zdalne łączenie się przy użyciu usług terminalowych ustawiamy na WŁĄCZ
Ogranicz liczbę połączeń WŁĄCZ oraz ustalamy ile połączeń ogólnie chcemy obsługiwać

Przed wykonaniem kolejnego kroku konieczne będzie zabezpieczenie sobie pliku C:\Windows\System32\termsrv.dll . Najlepiej skopiować go sobie gdzieś na boku. Następnie pobieramy termsrv.zip ( alternatywny adres gdyby ten pierwszy nie działał ) i zapisujemy sobie gdzieś, np na pulpicie. Restartujemy komputer i pod czas startowania komputera a tuż przed startem Windowsa naciskamy F8 i przechodzimy do Trybu Awaryjnego bez obsługi sieci i podmieniamy plik C:\Windows\System32\termsrv.dll na ten który przed chwilą ściągnęliśmy. Restart windowsa i odpalamy w normalnym trybie.

Po zalogowaniu się jakiegoś użytkownika do systemu i wylogowaniu dostajemy w pełni działający serwer terminali ;] Nie napisałem tego na początku ale to chyba oczywiste jest że nie ponoszę odpowiedzialności za szkody wyrządzone tymi modyfikacjami.

Dodatki
Komunikat o błędzie: Nie możesz się zalogować z powodu ograniczeń konta
Przyczyna:
To zachowanie może wystąpić, jeśli konto używane do połączenia ma puste hasło. Połączeń Pulpitu zdalnego nie można nawiązywać za pomocą konta z pustym hasłem. Można to wyłączyć ale dla bezpieczeństwa lepiej ustawić hasło niż bawić się w wyłączanie zabezpieczeń windowsa.

Zezwalanie użytkownikom na zdalne logowanie: Panel sterownia > Narzędzia administracyjne > Zarządzanie komputerem > Narzędzia systemowe > Użytkownicy i grupy lokalne > Użytkownicy > Klikamy na wybranego usera 2 razy > Zakładka CZŁONEK GRUPY > DODAJ > Zaawansowane > Znajdź teraz > i dodajemy Użytkownicy pulpitu zdalnego

Jeżeli mimo powyższych kroków nie możemy połączyć się z naszym serwerem terminali to polecałbym dodanie usługi udostępniania połączenia terminalowego w windowsowym firewallu ;]

Innym ciekawym rozwiązaniem jest XP Unlimited. Nie miałem okazji go testować ale wygląda zachęcająco i wydaje się dużo tańszy niż kupno licencji dla terminali i samego windowsa 2003 ss. więcej pod tymi adresami http://www.xpunlimited.com/ http://www.infotex.com.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=19&Itemid=3

Podobno w XP SP1 i bez SP dało się to zrobić bez podmianki plików i edycji rejestru. Dopiero SP2 ograniczyło to.Ktoś jest w stanie to potwierdzić ?

 
24 Komentarze

Opublikował/a w dniu Październik 5, 2008 w Wdrożenia, windows

 

Tagi: ,

24 responses to “Windows XP jako Serwer Terminali

  1. wenek

    Styczeń 20, 2009 at 8:10 pm

    Witam, to co opisales swietnie funkcjonuje. Mam tylko jeden problem: nie moge uruchomic wiecej niz 3 polaczenia rdp rownoczesnie i nie wiem dlaczego??

     
  2. Marek

    Luty 17, 2009 at 12:02 pm

    Witam

    Czy wiecie jaki wpływ ma wykorzystanie SP3 do tego triku. Mam wlasnie XP z SP3 i wyzej wymieniony trik nie dziala. Podczas podlaczania kogos do sesji wywala mnie, a laczy sie osoba trzecia.

     
  3. lazowski

    Luty 17, 2009 at 12:06 pm

    Zezwalaj użytkownikom na zdalne łączenie się przy użyciu usług terminalowych ustawiamy na WŁĄCZ
    Ogranicz liczbę połączeń WŁĄCZ oraz ustalamy ile połączeń ogólnie chcemy obsługiwać

    te opcje zastosowałeś ? bo to wygląda jakby ograniczał ilość połączeń do jednego

     
  4. Marek

    Luty 17, 2009 at 2:40 pm

    Moge potwierdzić, że dany trick działa również na Windows XP SP3.

    Wykonałem wszystkie kroki tak jak w opisie. Moim błędem bylo nie włączenie funkcji szybkiego przełączania użytkowników.

    Fajnie że ktoś opisał wkońcu ten problem i dziekuje za pomoc.
    Pozdro 600. Moj szef zadowolony 😀

     
  5. igor

    Luty 22, 2009 at 11:09 am

    Ciekawy przepis;)
    Znacie może jakiś darmowy (również do zastosowań komercyjnych) serwer terminali firm trzecich:)??

     
  6. marek

    Marzec 9, 2009 at 11:19 pm

    Hmm. Wykonałem wszystko według przepisu, ustawiłem jako ilość połączeń na 10 ale mogę jednocześnie wykonać trzy połaczenia. Przy próbie wykonania czwartego połączenia po podaniu nazwy i hasła użytkownika nie pojawia się żaden komunikat o błedzie tylko mignie ekran i wraca do okienka w któeym podaje się adres serwera i dane uzytkownika. Co mogłem źle zrobić?

     
  7. Lucek

    Marzec 17, 2009 at 11:14 am

    Ja zrobilem wg. opisu i niestety nie dziala a mam service pack3, problem jest taki ze jak sie loguje to wyrzuca mi uzytkownika lokalnego…

    Pozdrawiam

     
  8. lucek

    Marzec 18, 2009 at 1:11 pm

    Witam Udalo mi sie uruchomic ale mam podobny objaw jak marek, trzy polaczenia a potem poprostu rozlacza po podaniu nazwy uzytkownika 😦

     
  9. Tomek

    Maj 6, 2009 at 9:51 am

    Z tego co mi wiadomo (co nie znaczy, że to jest na 100%) to modyfikowanie plików systemowych (podmiana też) jest niezgodne z licencją M$ więc jakby przyszło co do czego to może być problem. W miejscu gdzie pracuję mamy program, który pracuje jako serwer terminali na WinXPPro, a mianowicie XPUnlimited.

    Pracuje znakomicie. Wielu użytkowników w jednym momencie, drukowanie itp. Problemem dla niektórych może być to iż program ten darmowy nie jest. Licencja Classic kosztuje jakieś 1100 zł lecz daje to nielimitowaną ilość połączeń.

     
  10. loczi

    Czerwiec 2, 2009 at 11:43 am

    Witam !
    Ogromna prośba. Czy ktoś z szanownych kolegów może mi podesłać plik termsrv.zip na lukasz.dymek@infocomp.pl. Wg mnie ten link nie działa 😦 Z góry dzięki.
    Pozdrawiam.

     
  11. loczi

    Czerwiec 4, 2009 at 10:27 am

    Witam. Dzięki za pliczek. Rozwiązanie działa bardzo dobrze. U mnie Win XPP SP3. Do 3 użytkowników max i to bez znaczenia zdalny czy lokalny. Zalogowałem się lokalnie i zdalnie mogłem podłączyć 2 userów.
    Pozdrawiam.

     
  12. ms

    Lipiec 2, 2009 at 6:50 pm

    U mnie tez 3 sesje max – nie wazne czy ten jeden zdalnie czy lokalnie. Te same objawy tj. wpisanie loginu i hasla a nastepnie anulowanie logowania. Wpisalem 5 w ograniczenie liczby połączeń. WIN XP SP3 build 2600. Dla mnie (prywanie) wystarczy. Chyba ze dzieciaki urodza sie i tez beda chcialy logowac sie 😉 ale do tej pory to bedzie WINDOWS 12.

     
  13. amiklr

    Lipiec 14, 2009 at 9:58 am

    Z tymi 3 sesjami MAX to jest tak:
    Podstawowa licencja na w2k3 na usługi terminalowe umożliwia max 3 połączenia jednocześnie i aby zwiększyć sobie ilość należy dokupić licencje terminali, tak więc widać w kolejnym przykładzie jak blisko XP do W2K3 🙂

     
  14. Wiesiek

    Wrzesień 6, 2009 at 6:16 pm

    Szanowni koledzy mam nieco inny problem:
    Czy ktoś wie jak uruchomić „Serwer Terminali” na z stacji roboczej (Windows XP Professional) należącego do domeny? – pod kontrolą Windows Serwer 2003
    U mnie sposób opisany powyżej działa, pod warunkiem że komputer nie jest w domenie.
    Jeżeli komputer jest w domenie to po zdalnym zalogowaniu Administratora wyłącza lokalnego użytkownika.

     
  15. jacek

    Październik 28, 2009 at 6:20 pm

    u mnie tez może się łączyć tylko 3 userów, nie znalazłem na to rozwiązania, i nie wiem czy istnieje. na Sp3 działa bez problemu. przestaje działać jak pociągnę .NET 2 lub 3. na .NET 1 działa. nie badałem tego bliżej ale tak jest.
    Pytanie: załóżmy że mam taki serwer terminali na Win serwer 2003 (legalny), zastanawia mnie czy na końcówki – terminale muszę mieć wykupioną licencję?

     
  16. Piotr

    Listopad 24, 2009 at 4:25 pm

    Witam. A u mnie w XP SP3 w edytorze polityki grupowej wogóle nie ma wpisu o usługach terminalowych…

     
    • Piotr

      Listopad 24, 2009 at 8:50 pm

      Generalnie to ja cienki bolek jestem, ale … Udało się. Nie wiem na ile to się liczy, ale na laptopie z win7 uruchomiłem 3 połączenia zdalne do stacjonarnego z XP SP3 -ze stacjonarnego teraz piszę, czyli razem mam już 4 aktywne połączenia (założone 4 konta: 1 admin i 3 z ograniczeniami). XP SP3 przerobiłem za pomocą XP-Antispy na 50 połączeń i wgrałem plik termsrv.dll dla SP3 pochodzący ze strony http://www.vividcs.com/home/viewtopic.php?p=17

       
  17. jacek

    Listopad 24, 2009 at 9:02 pm

    a wie ktoś może czy któraś wersja Visty lub Win 7 umożliwia dostęp zdalny obsługujący concurrent sessions? interesuje mnie najbardziej wersja business.

     
  18. Marcin

    Czerwiec 6, 2010 at 10:55 pm

    witam, mam taki problem że w gpedit.msc nie mam czegoś takiego jak Usługi terminalowe mam tylko w składnikach systemu windows program windows media player i windows update ale tam nie ma tej opcji. Windows XP Proffesional z SP3 wersja 5.1.2600.
    Szukałem wszystkiego jak mogę to zmienić ?

     
    • Mariuszch

      Listopad 15, 2010 at 9:44 am

      Witam – musisz zmienic naze katoalogu C:\WINDOWS\system32\GroupPolicy\Adm na jakis inny np: C:\WINDOWS\system32\GroupPolicy\Adm1 i uruchom ponownie gpedit.msc – powinno juz działac

       
  19. Papar

    Listopad 21, 2011 at 10:07 am

    http://www.kood.org/terminal-server-patch/

    Tu jest gotowy patch na którym działa więcej niż 3 userów.

     
  20. Rafał

    Kwiecień 30, 2014 at 7:30 pm

    W domenie nie działa, wiecie czemu?? Co można zrobić??

     

Skomentuj

 
