RSS

Blueconnect pod Linuksem – łatwo i szybko

23 Wrz

Dzisiaj robiąc zakupy w sklepie komputerowym znalazłem ciekawą ofertę od ERY, jest nią dostęp do internetu Blueconnect w formie startera :
21. lipca Era wprowadza do oferty blueconnect starter - usługę przedpłaconego dostępu do szerokopasmowego mobilnego Internetu, z dodatkowym bezpłatnym dostępem do sieci hotspotów Ery. Przedstawiamy regulamin oferty

Taki starter to wydatek 25zł więc pomyślałem, że warto spróbować bo często brakuje dostępu do internetu jak jestem gdzieś w terenie. Jak pomyślałem, tak zrobiłem i teraz nie żałuję. Internet działa bardzo dobrze, testowałem narazie tylko na Nokii 6300 która połączyła się od razu pod Ubuntu, pod Windowsem XP trochę dłużej to zajęło ;]

Zanim zacząłem bawić się Blueconnectem pod Ubuntu myślałem, że będę musiał edytować pliki od PPP, bawić się w konsoli i ogólnie zajmie to trochę czasu jednak w między czasie znalazłem idealne rozwiązanie. Jest nim program Global 3G. Program jest w postaci jednego pliku/skryptu i nie trzeba go instalować. Dzięki niemu instalacja i podłączenie do netu Noki 6300 zajęło chwile. No prawie chwilę ponieważ program jest w wersji próbnej. Ograniczenia jakie z tego powodu wynikają to np: nie zapisuje ustawień połączeń, zanim nastąpi pierwsze połączenie trzeba poczekać 6min, maksymalny czas jednorazowego połączenia to 30min. Pełna wersja programu kosztuje tylko 29zł więc myślę że warto zainwestować w ten program zwłaszcza że obsługuję na prawdę sporą ilość sprzętu i operatorów(polskich i zagranicznych)

Wygląd programu :
Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Ustawienia :
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Statystyki połączenia :
Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Chyba nie da się szybciej i łatwiej połączyć z Blueconnectem niż przy pomocy tego programu, POLECAM !;]

Linki:
http://www.global3g.strony.pl/
http://www.telepolis.pl/news.php?id=11961
http://www.telepolis.pl/news.php?id=12004

 
1 komentarz

Opublikował/a w dniu Wrzesień 23, 2008 w Linux, ubuntu

 

Tagi: ,

One response to “Blueconnect pod Linuksem – łatwo i szybko

  1. m

    Październik 8, 2008 at 6:35 am

    a pGPRS?🙂

     

Skomentuj

 
