RSS

IPOD i Ubuntu

01 Lip

W końcu stałem się szczęśliwym posiadaczem IPODa Classic 80GB. Zanim go kupiłem trochę poczytałem w internecie czy linuks w ogóle go obsłuży ale na szczęście najczarniejszy scenariusz w którym musiałbym przerzucać muzykę z biurkowego komputera na laptopa z XP i potem na IPODa się nie spełnił. Ubuntu 8.04 bardzo dobrze poradziło sobie z obsługą tego modelu IPODa, wykrywa go jak normalny dysk przenośny, z wrzucaniem fotek i mp3 nie ma żadnego problemu.

Muzyka
W tej kategorii niekwestionowanym liderem wydaje się Amarok ( wersja której używam to 1.4.9.1). Muzykę wrzuca się bezproblemowo za pomocą techniki drag’n’drop – zaznaczamy i po prostu przerzucamy mp3 do IPODa a potem naciskamy przycisk PRZENIEŚ. Przy okazji Amarok wrzuca okładki które wcześniej znalazły się w naszej kolekcji, także przy odtwarzaniu muzyki na IPODzie pokazują nam się nie tylko tytuł, nazwa utworu i albumu ale też okładka.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Konfiguracja Amaroka jest bardzo prosta : Ustawienia > Konfiguracja Amarok.. > Media > Dodaj urządzenie > i uzupełniamy odpowiednie pola

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Amarok obsługuję bardzo dużo modeli IPODów.

Programem od którego zacząłem eksperymentowanie z IPODem był gtkPOD. Nie wiem czy z powodu, że używam KDE zamiast GNOMA, gktPOD jest bardzo niestabilny, wysypuję się co chwile. Nie możliwe jest skasowanie wszystkich mp3 na raz, wrzucanie dużej ilość plików na raz powoduje wysypanie się programu. Odrzuca sporą część plików informując że nie istnieją na dysku i nie eksportuje okładek tak jak Amarok. Przy pracy z nim trzeba co chwilę zapisywać efekt swojej poczynań. Za plus może jedynie być to że można za jego pomocą wrzucać obrazki na IPODa.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Podobno przypomina iTunes, ale nigdy nie miałem okazji używać tej aplikacji ;]

Grafika
Wrzucanie obrazków na IPODa nie jest mi potrzebne ale z ciekawości zająłem się tym. Jedynym słusznym programem do tego wydaje mi się, że jest Tripod. Bardzo prosty i intuicyjny w używaniu. Pozwala tworzyć wiele albumów i eksportować do nich obrazki.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Programy które zupełnie nie działały u mnie to Hipo i GPixPod.
GPixPod jeszcze jakoś odpalił się i pozwalał stworzyć katalogi ale z wrzucaniem plików były problemy.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Wszystkie opisywane wyżej programy znajdują się w repozytoriach Ubuntu.

 
Dodaj komentarz

Opublikował/a w dniu Lipiec 1, 2008 w Linux, ubuntu

 

Tagi:

Skomentuj

 
