RSS

Ubuntu 8.04 Hardy Heron

24 Kwi

Ubuntu 8.04 Hardy Heron zostało oficjalnie wydane ale ściągnięcie obrazów z oficjalnej strony jest narazie niemożliwe ;]
Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Najnowsza wersja Ubuntu 8.04 to wydanie LTS wspierane przez okres 3 lat w zakresie wsparcia technicznego i poprawek bezpieczeństwa. Zainteresowani, którzy chcą używać najnowszych i najaktualniejszych aplikacji, będą mieli oczywiście możliwość aktualizacji do wersji Ubuntu 8.10, planowanej na październik 2008 roku. Ci którzy preferują dłuższe cykle rozwojowe mogą pozostać przy Ubuntu 8.04 przez okres 3 lat do czasu następnego wydania LTS.

Wszystko bybyło pięknie gdyby nie FireFox w wersji 3beta5…

– brak wsparcia dla polskiego słownika

– niestabilny

– wiekszość wtyczek których używałem w wersji 2.* nie działa

– problem z „Ulubionymi” i folderami w nich..no nie chcą się czasami rozwijać

+ chodzi szybciej…

System sprawuje się świetnie, po za małym mankamentem z aktualizacją kerneli ( wpisy się nie uaktualniają sam, trzeba ręcznie dodawać nowe pozycje do /boot/grub/menu.lst ). Amarok stał się jakby bardziej stabilny, rzadziej się wysypuje już.

Linki:
http://kubuntu.org/download.php
http://www.xubuntu.org/news/hardy/release
http://www.ubuntu.com/getubuntu/download

Ręczna aktualizacja :
sudo wget http://lazowski.us/804/sources.list -o /etc/apt/source.list
sudo apt-get update
sudo apt-get dist-upgrade

Ciekawy przewodnik w języku angielskim http://www.ubuntugeek.com/upgrade-ubuntu-710-gutsy-gibbon-to-ubuntu-804-lts-hardy-heron.html

 
8 komentarzy

Opublikował/a w dniu Kwiecień 24, 2008 w Linux, ubuntu

 

8 responses to “Ubuntu 8.04 Hardy Heron

  1. sielakos

    Kwiecień 28, 2008 at 5:37 pm

    co FF nie wiem jak u ciebie, ale u mnie polski słownik działa świetnie. Ponadto chodzi o niebo stabilniej niż 2.X , która potrafiła mi się wysypywać przy oglądaniu filmików z youtube. Tutaj ten problem już nie występuje no i nie muszę kombinować z ręcznym instalowaniem 32 wersji ff i później ręczną instalacja flasha.
    Co do wtyczek to się zgodzę nie ma mojej ulubione google toolbar, ale to pewnie tylko kwestia czasu.
    Ulubione skasowałem z własnej głupoty, więc nie mogę ocenić😛

    Chodzi o niebo szybciej ;]

     
  2. hacafin

    Kwiecień 28, 2008 at 8:53 pm

    Witam.
    To mój pierwszy wpis na Twojej stronie i pierwsze pytanie ? Czemu akurat KDE🙂 ? Pytam z czystej ciekawości sam jestem zwolennikiem XFCE🙂
    Pozdrawiam.

     
  3. lazowski

    Kwiecień 29, 2008 at 6:20 pm

    sielakos
    w takim razie nie wiem już sam o co chodzi…
    nawet przed chwilą sprawdziłem słowniki w aktualizacjach i nie ma : http://img508.imageshack.us/img508/8399/ff3b5brakplaj2.jpg

    jeszcze coś pokombinuję i zobaczę, może będzie trzeba wywalić ff, wgrać repo z oficjalnej wersji ubuntu i jeszcze raz zainstalować ff

    a wysypuje się najczęściej na rosyjskich stronach, np http://fishki.net 3 zakładki z fishkami i się zaczyna sypać

    hacafin
    powiem Ci, że to chyba kwestia przywzwyczajenia już, mój pierwszy linux miał KDE (był to jakiś mandrake lub redhat z KDE, już nie pamiętam ) i tak zostało ;]

     
  4. sielakos

    Kwiecień 30, 2008 at 6:50 am

    Ja nie musiałem słownika instalować, kiedy włączyłem ff to on już tam był.

     
  5. sielakos

    Kwiecień 30, 2008 at 6:53 am

    aha sprawdziłem tą stronę, którą mi podałeś… no nie wiem o co chodzi. U mnie wszystko ok.

     
  6. lazowski

    Kwiecień 30, 2008 at 2:20 pm

     
  7. niggazzz

    Maj 3, 2008 at 11:13 pm

    Przestraszyles mnie troche ta recenzja 8.04. Wlasnie sciagnalem sobie ubuntu-8.04-desktop-i386-tomaszd-v1.iso i jak znajde chwile czasu to go zainstaluje. Mam nadzieje ze ta wersja „full wypas” dziala stabilniej niz oryginalne Ubuntu 8.04

     
  8. lazowski

    Maj 4, 2008 at 11:29 am

    niggazzz, 8.04 chodzi dobrze i wszystko byłoby OK gdyby nie FireFox, reszta „błędów” nie jest uciążliwa w normalnym użytkowaniu komputera

    możliwe że ty błędy wynikają z tego że aktualizowałem system a nie robiłem świeżej instalacji

     

Skomentuj

 
